Központi mérések
OKM 6. – 8. évfolyam (szövegértés, matematika)
A tanévben országos mérés és értékelés keretében meg kell vizsgálni a szövegértési és a matematikai eszköztudás fejlődését a hatodik és a nyolcadik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.
Időpont: 2016. május 25.
Idegen nyelvi szövegértés
Az Oktatási Hivatal által készített mérőeszközökkel meg kell vizsgálni a hatodik és a nyolcadik évfolyamon a tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit. A vizsgálatot az iskola pedagógusai bonyolítják le. A mérőlapok értékelése egységes javítókulcs felhasználásával helyben történik.
Időpont: 2016. május 18.
Belső mérések
A munkaközösségek munkatervében rögzített tantárgyakból, tantárgycsoportokból éves szintfelmérők íratása.
Célja: a tárgyi tudás és a diák értékelésének ellenőrzése, az évfolyamok és az osztályok teljesítményének összehasonlítása.
Az eredmények elemzése a SEK-NYME PSZK által kidolgozott szoftver segítségével történik. Az eredmények figyelembe vételének eljárásrendje megegyezik a központi mérésekével.
A harmadik évfolyamtól kezdődően minden évfolyamon készítünk mérést szövegértésből, valamint felső tagozaton számolási készségből.
Partneriskolai program
A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja a Diagnosztikus mérések fejlesztése című projekt keretében egy online pedagógiai diagnosztikus rendszert dolgoz ki az oktatás több területére. Iskolánk csatlakozott a kutatócsoport partneriskolai hálózatához. Évfolyamonként több osztállyal részt veszünk a tanév során az elkészült tesztek kipróbálásában.
Év végi belső méréseinket ehhez a programhoz igazítjuk.
Szilvágyiné Laczi Éva
BECS vezetője