Iskolánkban integráltan oktatott speciális nevelési szükségletű (SNI) gyermekek habilitációs, rehabilitációs ellátásával is foglalkozunk.
A foglalkozások során figyelembe vesszük tanulóink egyéni képességeit. Célunk, hogy diákjaink a gyógypedagógia módszereinek segítségével eljussanak képességeikhez mért legmagasabb szintre.
Fontosnak tartjuk az egyéni képességek fejlesztése mellett a közösségi normák betartására, az erkölcsi értékek befogadására, betartására való nevelést.
Iskolánk gyógypedagógiai nevelése során:
- tanulásban akadályoztatott (enyhe értelmi fogyatékos)
- beszédfogyatékos
- hallássérült (nagyothalló)
- az aktivitás és figyelem zavarával küzdő
- egyéb pszichés fejlődési zavarral- kevert specifikus zavarral küzdő
- dyslexiás
- dysgraphiás
- dyscalculiás
gyermekek nevelését, oktatását látja el.
Szakembereink:
- oligofrénpedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
- tanulásban akadályoztatott pedagógia szakos terapeuta
- hallássérültek pedagógiai szakos tanár
végzettséggel rendelkeznek.
Gyógypedagógusaink a következő területek fejlesztését végzik:
- figyelem, emlékezet fejlesztés
- vizuális észlelés, emlékezet, differenciálás fejlesztés
- szem-kéz koordináció (vizio-motoros koordináció)
- finommotorika fejlesztése
- grafomotorika fejlesztése
- auditív észlelés, differenciálás, emlékezet fejlesztése
- szókincsbővítés és aktivizálás
- grammatikai, aritmetikai készségek fejlesztése
- logikus gondolkodás fejlesztése
- téri- síkbeli- idői tájékozódás fejlesztése
- általános tájékozottság fejlesztése
- olvasás - szövegértés
- vizuális és auditív szerialitás fejlesztése
- nyelvtani ismeretek, helyesírás fejlesztése