Skip to content

Energetika öko-témahét

Energiatakarékos otthon kialakítása és fenntartása- Energetika-Öko témahét

2020.03.02.-2020.03.10.

Célcsoportja : 5. évfolyamosok

Első alkalommal a megújuló és a nem megújuló energiaforrásokkal foglalkoztunk, hangsúlyozva a fosszilis energiahordozók használata során keletkező káros környezeti hatásokat. A témához választott filmrészletek nagy hatással voltak a gyerekekre. Ezt egy játékos, szókártyás feladattal oldottuk fel csoportmunkában. A feladatot interaktív felület segítségével ellenőriztük. Érdekességképpen meghallgattunk egy időjárásjelentést is a „jövőből”.

A „Mit jelent energiatudatosnak lenni?” kérdés megválaszolásához csoportmunkában” ötletbörzét” rendeztünk. Miután megosztottuk egymással a gondolatainkat sorra vettük, hogy a háztartásainkban milyen berendezéseket használunk. Egy feladatlap segítségével megfejtették a gyerekek, hogy a háztartási eszközeink működéséhez milyen energiaforrásokat használunk. Végül csoportmunkában folyamatábra készült egy elektromos készülék működéséről. Az eredményeket összehasonlítottuk, értékeltük.

A napenergiáról, a jövő energiaforrásáról a számítástechnika teremben szereztünk információkat. A napenergia felhasználási módjait interaktív felületen gyakoroltuk. Az iskolánk is rendelkezik napelemekkel, melynek készüléke szintén ebben a teremben található, így a napenergia konkrét felhasználásával is találkoztak a gyerekek. A következő foglalkozást előrevetítve ejtőernyőt készítettünk, amit ki is próbáltunk a szabadban a tanulók örömére.

A szélerőművek működését ppt segítségével dolgoztuk fel. Ezt követően a csoportok gondolattérképet készítettek a szélenergia előnyeiről. Miután megosztották egymással gondolataikat, kitöltöttek egy totót. A foglakozást játékos, mozgásos feladattal zártuk.

A foglalkozásokat a geotermikus energia és a biomassza felhasználásával zártuk. Az ismeretek átadását ppt vetítésével és rövid filmrészletekkel színesítettük. Összefoglalásként kiértékeltük és jutalmaztuk a csoportok munkáját. Elhatároztuk, hogy megszervezzük iskolánkban az „energiakommandót”, vagyis lekapcsoljuk a feleslegesen égő világítást stb. …

Ezt a korosztályt különösen megérintették a mértéktelen energiafelhasználással és az ebből adódó környezetszennyezéssel kapcsolatos kérdések, problémák.

Zsámboki Anita Zita megvalósító tanár