A fenntartható energia- projekthét
02.24-2020.02.28.
Tanulóink évfolyamonként napi két órában foglalkoztak a fenntartható energia tematikájával. Interaktív és kreatív feladatok segítségével ismerkedtek meg a megújuló energiákban rejlő lehetőségekkel. Olyan tudást kaptak, amelyet a mindennapi élet során is alkalmazhatnak.
A tematika a következőképpen alakult:
Az 1-2. osztályosok: A nap, a szél, a víz energiájával ismerkedtek, foglalkoztak az energiatakarékosság lehetőségeivel. Az elsősök ismereteiket plakátok formájában örökítették meg, a másodikosok szélforgót készítettek.
A 3-4. osztályosok: A megújuló energiaforrásokkal ismerkedtek, számos példát láttak az energiatakarékosság lehetőségeire. A szél energiájának megtapasztalásához szélkakast készítettek a harmadikosok, a negyedikesek pedig az otthoni energiatakarékosság lehetőségeit mutatták be egy házikó elkészítésével.
5-6. osztályosok. A levegőszennyezés és energiafelhasználás összefüggéseit kutatták, információkat kerestek az energiatermelés és felhasználás témájában. Az energiafelhasználás történetével foglalkoztak, egy falunapot is megjelenítettek, ahol a közösség dönt arról, épüljön-e szélturbina a falu határában, ebben a témában plakátok is készültek. A hatodik évfolyamosok fotomontázst készítettek a természeti katasztrófák témájában, illetve PET palackból szélforgót barkácsoltak.
7-8. osztályosok: A fenti témák egy részét dolgozták fel, kiegészítve a természeti katasztrófák témakörével. A létrehozott csoportok egy-egy katasztrófatípust dolgoztak fel és készítettek róla látványos prezentációt. A témahét zárásaként ezeket a prezentációkat. a 4-8. osztályosok mindegyike megtekintette.
A témahét elérte a célját. Fókuszba került a fenntarthatóság, az energiatakarékosság, és a megrázó záróképekkel igyekeztek tudatosítani a felsőbb évesek, a természet hogyan tudja befolyásolni az ember által kialakított világot.
Szabóné Kiss Ildikó
szakmai vezető