Gyógypedagógia

Iskolánkban integráltan oktatott speciális nevelési szükségletű (SNI) gyermekek habilitációs, rehabilitációs ellátásával is foglalkozunk.

A foglalkozások során figyelembe vesszük tanulóink egyéni képességeit. Célunk, hogy diákjaink a gyógypedagógia módszereinek segítségével eljussanak képességeikhez mért legmagasabb szintre.

Fontosnak tartjuk az egyéni képességek fejlesztése mellett a közösségi normák betartására, az erkölcsi értékek befogadására, betartására való nevelést.

Iskolánk gyógypedagógiai nevelése során:

  • tanulásban akadályoztatott (enyhe értelmi fogyatékos)
  • beszédfogyatékos
  • hallássérült (nagyothalló)
  • az aktivitás és figyelem zavarával küzdő
  • egyéb pszichés fejlődési zavarral- kevert specifikus zavarral küzdő
  • dyslexiás
  • dysgraphiás
  • dyscalculiás

gyermekek nevelését, oktatását látja el.

Szakembereink:

  • oligofrénpedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
  • tanulásban akadályoztatott pedagógia szakos terapeuta
  • hallássérültek pedagógiai szakos tanár

végzettséggel rendelkeznek.

Gyógypedagógusaink a következő területek fejlesztését végzik:

  • figyelem, emlékezet fejlesztés
  • vizuális észlelés, emlékezet, differenciálás fejlesztés
  • szem-kéz koordináció (vizio-motoros koordináció)
  • finommotorika fejlesztése
  • grafomotorika fejlesztése
  • auditív észlelés, differenciálás, emlékezet fejlesztése
  • szókincsbővítés és aktivizálás
  • grammatikai, aritmetikai készségek fejlesztése
  • logikus gondolkodás fejlesztése
  • téri- síkbeli- idői tájékozódás fejlesztése
  • általános tájékozottság fejlesztése
  • olvasás – szövegértés
  • vizuális és auditív szerialitás fejlesztése
  • nyelvtani ismeretek, helyesírás fejlesztése